ČASTO KLADENÉ DOTAZY

Jak mám zaslat poptávku nebo objednávku?


Chcete-li nám zaslat poptávku nebo objednávku, tak vyplňte kontaktní formulář. Do textu nezapomeňte co nejpřesněji popsat Vaši představu o finální podobě produktu. Můžete připojit soubor s daty (maximálně 15MB). Zkrátíte tím čas pro kalkulaci a vytvoření finálního předtiskového náhledu. Když si nebudete jisti, tak můžete kontaktovat naše obchodní oddělení na náš email nebo mobilní telefon +420 770 691 007, kde se vám budeme individuálně věnovat.




Máte kamenný obchod?


Ne. Zatím nemáme žádný kamenný obchod, ale rádi se vám přizpůsobíme.




Kde a jak si mohu své zboží vyzvednout?


Vaše zboží zasíláme přes zásilkové služby (Česká pošta, PPL a motoslužbou pro expresní zásilky).




Co znamená 4/4 barevný, nebo 4/0?


Jde o počet barev na každé straně. 4/4 znamená plnobarevná přední i zadní strana. 4/0 znamená jednostranný plnobarevný tisk.




Musí být provedena platba předem nebo na zálohou?


Jelikož jde o unikátní tiskové data, která nejsou pro jiné použití možná, tak platbu předem či zálohu zpravidla vždy u prvních zakázek vyžadujeme. U stálých zákazníků je možný odběr na fakturu se splatností.




Jak připravit tisková data


Podklady je nutné dodat se správnými parametry. Je nutné držet se těchto parametrů, aby výsledný tisk letáků, vizitek a ostatních produktů odpovídal Vaší představě.

Níže jsou uvedeny parametry jednotlivých přijímaných datových souborů, přičemž přijímáme přednostně ve formátu PDF. Můžeme zpracovat soubory typu CDR, PSD, DOC, ale bude po zadavateli požadováno potvrzení správnosti tiskových dat po převodu do PDF u nás. Dodací lhůta se tímto může prodloužit.

Nepřijímáme otevřená data ve formátech AI, INDD atd., data je nutno vždy vyexportovat do jednoho z níže uvedených formátů.

Formát PDF

  • Verze PDF 1.3 až PDF 1.6.,ideálně dle standardů PDF/X-3, PDF/X-1a, PDF/a nebo PDF/X-4.
  • Všechny fonty písma převedené na křivky – pokud si nejste jisti, že Váš software umí fonty do PDF korektně vložit. U písma prosíme nepoužívejte takzvanou bohatou černou ( 100% K + různé poměry CMY) pro texty používejte vždy barevnost 100% K, ostatní složky 0%
  • Pokud vytváříte projekt v Corel Draw a využíváte efekty výplně, průhlednosti, přechody, je ideální z projektu vyjmout veškeré texty, zbytek zrastrovat na 300 DPI v režimu CMYK a poté texty vložit zpět na vzniklý rastr. Starší verze Corelu do PDF v případě použití zmíněných efektů generují chyby, které se projeví až v konečném zpracování.
  • Rozměr PDF = čistý formát tiskoviny + 2 mm přesah z každé strany. Pokud dodáte PDF o větším rozměru s ořezovými značkami, ty nesmí zasahovat do dvoumilimetrového přesahu.
  • Pokud projekt obsahuje bitmapy, musí být v měřítku 1:1 v rozlišení 300 dpi. Pouze v případě přípravy tiskových dat pro velkoplošný tisk (reklamní bannery) je optimální rozlišení při tisku do 2 m² 150 – 250 dpi, při větší potiskované ploše 50 – 150 dpi.
  • Barevný režim CMYK.
  • Vzdálenost grafických a textových prvků od linie ořezu (čistého formátu) alespoň 4 mm – neplatí pro obrázky a pozadí, která budou ve výsledku až do okraje tiskoviny. Ty musí naopak přesahovat linii ořezu o 2 mm - viz nákres v PDF ke stažení. Tento vzor je zpracován pro formát A5. Přesné šablony k jednotlivým produktům najdete pod kalkulačním formulářem, vždy aktuální pro zvolený formát a produkt.

Formát TIFF

  • Rozměr projektu 1:1
  • Rozměr TIFF = čistý formát tiskoviny + 2 mm přesah z každé strany. Pokud dodáte TIFF o větším rozměru s ořezovými značkami, ty nesmí zasahovat do dvoumilimetrového přesahu
  • Rozlišení 300 dpi. Pouze v případě přípravy tiskových dat pro velkoplošný tisk (reklamní bannery) je optimální rozlišení při tisku do 2 m² 150 – 250 dpi, při větší potiskované ploše 50 – 150 dpi.
  • Barevný režim CMYK - U písma prosíme nepoužívejte takzvanou bohatou černou ( 100% K + různé poměry CMY) pro texty používejte vždy barevnost 100% K, ostatní složky 0%
  • Sloučený TIFF bez vrstev
  • Doporučená komprese LZW nebo ZIP
  • Vzdálenost grafických a textových prvků od linie ořezu (čistého formátu) alespoň 4 mm – neplatí pro obrázky a pozadí, která budou ve výsledku až do okraje tiskoviny. Ty musí naopak přesahovat linii ořezu (hrubý formát) o 2 mm - viz nákres v PDF ke stažení. Tento vzor je zpracován pro formát A5

Přesné šablony k jednotlivým produktům najdete pod kalkulačním formulářem, vždy aktuální pro zvolený formát a produkt.

Formát JPG

  • Rozměr projektu 1:1
  • Rozměr JPG = čistý formát tiskoviny + 2 mm přesah z každé strany. Pokud dodáte JPG o větším rozměru s ořezovými značkami, ty nesmí zasahovat do dvoumilimetrového přesah
  • Rozlišení 300 dpi. Pouze v případě přípravy tiskových dat pro velkoplošný tisk (reklamní bannery) je optimální rozlišení při tisku do 2 m² 150 – 250 dpi, při větší potiskované ploše 50 – 150 dpi.
  • Rarevný režim CMYK - U písma prosíme nepoužívejte takzvanou bohatou černou ( 100% K + různé poměry CMY) pro texty používejte vždy barevnost 100% K, ostatní složky 0%
  • Rzdálenost grafických a textových prvků od linie ořezu (čistého formátu) alespoň 4 mm – neplatí pro obrázky a pozadí, která budou ve výsledku až do okraje tiskoviny. Ty musí naopak přesahovat linii ořezu o 2 mm - viz nákres v PDF ke stažení. Tento vzor je zpracován pro formát A5. Přesné šablony k jednotlivým produktům najdete pod kalkulačním formulářem, vždy aktuální pro zvolený formát a produkt.

U každé zadané zakázky probíhá kontrola tiskových dat. Prověříme, zda má Vaše PDF, JPG, nebo TIFF všechny potřebné náležitosti – zda nenastal problém s fonty, které nebyly převedeny do křivek, zda mají rastry dostatečné rozlišení pro tisk, pokud nemá tiskovina přesahy – dodatečně je vytvoříme, pokud to povaha návrhu dovolí. Upozorníme Vás na další možné problémy, které mohou negativně ovlivnit kvalitu tiskového výstupu.

Nekontrolujeme obsahovou stránku projektů – pravopisné chyby atd. Barevné modely RGB, PANTONE a jiné budou konvertovány na CMYK. Neneseme zodpovědnost za barevné odchylky způsobené tímto převodem.

Provozovatel nenese zodpovědnost za chyby tisku vzniklé nedodržením výše uvedených doporučení pro přípravu tiskových dat.





  • Facebook Sociální Icon

Informace

RTG Media united s.r.o.

IČ: 07257791

DIČ: CZ07257791

SÍDLO

Korunní 2569/108

Praha 10

101 00

+420 770 691 007

jen KANCELÁŘ

Laudova 1025/9

Praha 6

163 00

© 2018 RTG Media united s.r.o. Všechny práva vyhrazena.

Společnost je vedena u Městského soudu v Praze pod spisovou značkou oddíl C, vložka č.: 297850​